♥●•٠·˙سایت تفریحی ♥●•٠
طنز . عکس . خبر و کلی مطالب جالب

 

معلم عصبی دفتر را روی میز کوبید و داد زد : سارا...دخترک خودش را جمع و جور کرد ، سرش را پایین انداخت و خودش را تا جلوی میز معلم کشید و با صدای لرزان گفت : بله خانم؟

معلم که از عصبانیت شقیقه هایش می زد ، به چشمهای سیاه و مظلوم دخترک خیره شد

و داد زد : (چند بار بگم مشقاتو تمیز بنویس و دفترت رو سیاه و پاره نکن ؟ ها؟

فردا مادرت رو میاری مدرسه می خوام در مورد بچه ی بی انظباطش باهاش صحبت کنم )
دخترک چانه لرزانش را جمع کرد... بغضش را به زحمت قورت داد و آرام گفت :
خانوم... مادرم مریضه... اما بابام گفته آخر ماه بهش حقوق میدن... اونوقت میشه مامانم رو بستری کنیم که دیگه از گلوش خون نیاد... اونوقت میشه برای خواهرم شیر خشک بخریم که شب تاصبح گریه نکنه... اونوقت... اونوقت قول داده اگه پولی موند برای من هم یه دفتر بخره که من دفترهای داداشم رو پاک نکنم و توش بنویسم...
اونوقت قول می دم مشقامو تمییز بنویسم...
معلم صندلیش را به سمت تخته چرخاند و گفت : بشین سارا...
و کاسه اشک چشمش روی گونه خالی شد...


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:معلم عصبانی, فقر بیداد میکند,
ارسال توسط حسین
دلت که گرفت ، دیگر منتِ زمین را نکش
 راهِ آسمان باز است ، پر بکش ....

او همیشه آغوشش باز است ، نگفته تو را می‌خواند

 اگر هیچکس نیست ، خدا که هست ...

خدا مرحم تمام دردهاست

هرچه عمق خراشهای وجودت بیشتر باشد

خدا برای پر کردن آن بیشتر در وجودت جای میگیرد ...

خدا آن حس زیبایی ست که در تاریکی صحرا

زمانی که هراس مرگ می دزدد سکوتت را

یکی همچون نسیم دشت میگوید

کنارت هستم ای تنها و دل آرام میگیرد .....

خدای من ......

نه آن قدر پاکم که کمکم کنی و نه آن قدر بدم که رهایم کنی

میان این دو گمم !

هم خود را و هم تو را آزار میدهم ....

هر چه قدر تلاش کردم نتوانستم آنی باشم که تو خواستی ...

و هرگز دوست ندارم آنی باشم که تو رهایم کنی ....

آنقدر بی تو تنها هستم که بی تو یعنی "هیچ" یعنی "پوچ"

خدایا هیچ وقت رهـــایم نکن .....

-----------------------------------------------------------------------------------

آتشی نم سوزاند "ابراهیم" را و دریای غرق نمی کند "موس" را ....

 مادری ، کودک دلبندش را به دست موجها خروشان "نیل" می سپارد
 
تا برسد به خانه ی فرعونِ تشنه به خونَش ....
 
دیگری را برادرانش به چاه م اندازند ، سر از خانه ی عزیز مصر در می آورد ...
 
مکر زلیخا زندانیش می کند ، اما عاقبت بر تخت ملک می نشیند ....
 
از این "قِصَص" قرآن هنوز هم نیاموختی ؟!
 
که اگر همه ی عالم قصد ضرر رساندن به تو را داشته باشند
 
و خدا نخواهد  ، نمی توانند 
 
او که یگانه تکیه گاه من و توست
 
پس .........
 
به "تدبیرش" اعتماد کن ، به "حکمتش" دل بسپار ، به او "توکل" کن و به سمت او "قدمی بردار"
 
تا ده قدم آمدنش به سو خود را به تماشا بنشینی .....
 
ای انسان ، قدر خود را بدان ، به حدی گرانی ، که فقط خدا توان خریدت را دارد
 
پس خود را به قیمت حسرتی تلخ ، به تاراج مده ...
 
-----------------------------------------------------------------------------------
 
"عشق و محبت" ردپای خدا در زندگیست
 
امیدوارم زندگیتان پر از ردپای خدا باشد .......


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حسین

هشت ترفند مفید در اینترنت

 
                                                           
اگر از افرادی هستید که وب گردی کار اساسی شماست و شب و روز در حال سر زدن به سایت های مختلف هستید توصیه ما این است که تمام این مقاله را حفظ کنید و یاد بگیرید زیرا بسیار بسیار برای شما کارامد است.

این ترفند ها در واقع راه های میانبر برای دست یافتن به محتویات سایت هاست و به بهبود تلاش شما برای دستیابی به محتویات سایت ها کمک می کند.

ترفند اول:
اگر وارد سایتی شده اید که تمایل شدیدی به دیدن عکس های آن دارید اما نمی توانید عکس را ببینید یا به عبارت دیگر عکس مورد نظر به صورت مربعی که در آن ضربدر قرمزی قرار گرفته مشاهده می شود.برای این کار اغلب راست کلیک کرده و گزینه show picرا کلیک میکنند که ۹۰درصد بی فایده است اما راه حل جالب آن:

بر روی آیکون عکس راست کلیک کنید و بعد propertiesرا انتخاب کنید. در این کادر محاوره ای مشاهده شده کافی است آدرس جلوی URLرا در قسمت adressصفحه جستجو گر های خود بنویسید و دکمه enterرا بفشارید.

در این صورت عکس قابل مشاهده است. اما اگر قابل مشاهده نبود دیگر نمی شود کاری کرد چون صد در صد لینک عکس دارای مشکل شده است.

ترفند دوم:
اگر وارد یک سایت شلوغ شدید که شاید دقایق زیادی طول بکشد تا صفحه اصلی آن loadشود و تنها چند مربع و….در اطراف سایت مشاهده میکنید و شدیدا میخواهید مطالب سایت و موضوعات آن را ببینید و بخوانید فورا به اطراف سایت نگاه کنید و به دنبال کلمه Site Mapبگردید. در صورتی که این عبارت را پیدا کردید با باز کردن آن می توانید لیستی از لینک ها و موضوعات سایت را مشاهده کنید اما اگر همچین دکمه ای نیافتید…..صبر کنید تا صفحه کاملا loadشود.(به همین سادگی!!)

ترفند سوم:
وقتی می خواهید بدانید آیا کلمه مورد نظر شما در سایت وجود دارد یا نه ؟ و سایت امکان جستجوی کلمه و… را برای کاربران خود تدارک ندیده تنها کاری که می توانید کنید این است که:

در مرورگر Internet Explorerخود از نوار منو گزینه viewرا انتخاب کنید و سپس findرا انتخاب کنید. در صفحه باز شده عبارت مورد نظر را تایپ و findرا کلیک کنید. با انجام این کار به راحتی کلمه مورد نظر در صفحه های لایت شده و برای شما قابل رؤیت می باشد حال اگه پشت سر هم FINDرا بزنید قطعا در صورت وجود کلمه های دیگر در ادامه آن ها هم های لایت می شوند.

ترفند چهارم:
میخواهیم ببینیم که آیا کلمه مورد نظر اصلا در کل سایت مورد نظر وجود دارد یا نه؟

برای این کار از دو جستجوگر GOOGLEو Alta Vistaبرای ترفند استفاده می کنیم:

برای google:

مثلا می خواهیم بدانیم در یک سایت کسی به نام Zahraمطلبی نوشته یا نه؟ یا اصلا این کلمه در سایت وجود دارد یا نه؟:

در قسمت جستجوگر گوگل نام سایت و نام مورد جستجو را با یک فاصله به صورت زیر تایپ کرده:

zahra www.example. comو در نهایت دکمه enterرا می فشاریم حال جستجو گر تمامی صفحاتی از سایت مورد نظر که در آن این کلمه وجود دارد را نشان می دهد.

برای جستجو گر Alta Vistaدر جعبه جستجو همانند گوگل عمل ی کنید با این تفاوت که به جای فاصله از علامت + استفاده می کنید:

به این فرم: +zahra www.example. com

نهایتا دکمه enterرا بزنید و نتایج را مشاهده کنید.

ترفند پنجم:
گاهی اوقات طراحان سایت ها برای سایت ها انیمیشن ها و…را طراحی می کنند(به این صفحه introمی گویند) که برای ورود به سایت باید حتما از آن عبور کنید اگر حوصله ندارید تا انتهای loadشدن این صفحه منتظر بمانید فورا در صفحه به دنبال کلمه skipintroبگردید و در صورت یافتن آن را کلیک کنید تا از این صفحه به صفحه اول بروید اگر نبود مجبورید یک بار هم که شده این مبارک صفحه را تحمل کنید و بلافاصله وقتی به صفحه اول سایت برخوردید آدرس آن را یاد داشت کرده و برای بار های بعد از طریق تایپ آدرس در قسمت adressسایت بلافاصله بدون تحمل introوارد صفحه اول شوید.

ترفند ششم:
گاهی به سایت هایی بر می خوریم که مقالات آنها در بیش از یک صفحه قرار گرفته (گاهی حتی با وجود اینکه مقالات کمحجم اند و طولانی نیستند به اینچنین مواردی برای مقالات رو برو می شویم) که خواندن و پرینت گرفتن آنها مشکل است (طراحان سایت این کار را فقط برای این انجام می دهند که بتوانند تبلیغات سایت را بالاتر ببرند و خواننده مجبور باشد تمام تبلیغات را مشاهده کند.)

راه حل این مشکل:

در صورت وجود چنین مقالاتی ابتدا به ابتدا و انتهای لیست مقالات بروید و کلمه printer friendlyرا پیدا کنید (این عبارت یا در اول لیست مقالات چنین سایتهایی قرار می گیرد یا در انتهای آن) با کلیک بر این دکمه تمام مقاله در یک صفحه ظاهر می شود و شما به راحتی می توانید هم از آن پرینت بگیرید و هم می توانید آن را ذخیره کنید.

ترفند هفتم:
گاهی در ابتدای ورود به سایت ها از شما ایمیل میخواهند برای اینکه در آینده تبلیغات خود را به ایمیل شما ارسال کنند برای رهایی از چنگال این تبلیغات و دست یافتن به محتوای سایت کافیست که یک ایمیل نامعتبر مثل salam@byebye. comرا به جای آدرس ایمیل خود به آنها بدهید. بسیاری از سایت ها قابلیت تشخیص آدرس ایمیل معتبر از غیرمعتبر را ندارند.

ترفند هشتم:
وقتی رنگ نوشته های سایت مطابق میل شما نیست یا متن سایت خوانا نیست کار های زیر را انجام دهید:

به viewبروید:

به گزینه Internet Optionبروید.

در صفحه ای که بازمی شود بر روی دکمه colorدر انتهای صفحه مراجعه کنید.

و از کنار عبارت use windows colorتیک را بردارید و سپس رنگ نوشته های textنوشته ها و پس زمینه backgroundرا مطابق میل خود تغییر دهید با این کار رنگ نوشته و پس زمینه مطابق میل شما تغییر میکند



تاریخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:هشت ترفند مفید در اینترنت,
ارسال توسط حسین

جلوگیری از افتادگی گونه‌ها

ar4 1450 جلوگیری از افتادگی گونه‌ها

 

چطور از افتادگی گونه‌ها جلوگیری کنیم؟

گونه‌ها معمولا شانس خوبی ندارند و به‌عنوان یک عضو فراموش‌شده، اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.آویزان شدن پوست اطراف گونه می‌تواند سن فرد را بیشتر جلوه دهد؛ بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، ورزش‌های زیر را به‌طور مرتب انجام دهید تا گونه‌هایی برجسته و سفت داشته باشید و به این ترتیب، چهره شما جوان و شاداب باقی بماند.

البته توصیه می‌کنیم حین انجام این نرمش‌ها تنها باشید تا خدایی نکرده کسی فکر نکند که شما برای او شکلک درمی‌آورید.

 

صاف بنشینید و با لب‌های بسته و حالتی راحت، صورت‌تان رو به جلو باشد. با استفاده از عضلات گونه، لب‌های خود را به جلو و عقب ببرید (در واقع لب‌ها را غنچه کنید و دوباره به حالت عادی برگردید). حین انجام این ورزش با استفاده از سرانگشت‌ها، از به‌کارگیری عضلات گونه مطمئن شوید. لب‌ها را غنچه کنید و تا ۱۰ بشمارید، استراحت کنید و دوباره این حرکت را تا ۱۰ بار انجام دهید.

 

با لب‌های بسته، لبخند آرامی بزنید و بعد سعی کنید گونه‌ها را به سمت داخل دهان و دندان‌ها بکشید.

برای انجام این نرمش به آینه نگاه کنید. لب بالایتان را جمع کنید؛ در واقع گوشه لب‌ها به سمت بالا باشد و حالا عضلات گونه را به سمت چشم‌ها حرکت دهید. در این مرحله سعی کنید لب بالا، بینی‌تان را لمس کند. تا ۱۰ بشمارید و در همین حالت بمانید. استراحت کرده و بار دیگر نیز این حرکت را تکرار کنید.

 

مثل نرمش قبل، حین انجام این نرمش هم به آینه نگاه کنید. تا جایی که می‌توانید، لبخندی عریض و پهن بزنید؛ درحالی که لب‌هایتان بسته بوده و گوشه دهان به سمت بالا برگشته است. سعی کنید گوشه لب‌ها تا جایی که ممکن است به گوش‌هایتان نزدیک شود؛ البته هرقدر دهان کوچک‌تری داشته باشید، این اتفاق غیرممکن‌تر است اما شما سعی کنید این اتفاق بیفتد چون صرفا حرکت ماهیچه‌های گونه مهم است.

حالا بینی‌تان را چین بدهید و در آینه، بالا رفتن و کشیده‌شدن ماهیچه‌‌های گونه را ببینید. تا ۵ بشمارید و بعد از استراحت کافی، ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

 

لب‌ها و دندان‌ها را بسته نگه دارید و لب بالا را باد کنید (درست مثل مواقعی که گونه‌ها را مثل بادکنک باد می‌کنیم). همین حالت را حفظ کنید و تا ۱۰ بشمارید. حالا این حالت بادکنکی را به گونه چپ منتقل کنید و تا ۱۰ بشمارید و بعد از آن هم به لب پایین و باز هم تا ۱۰ بشمارید. در نهایت، این بادکنک خودساخته را به گونه راست ببرید و برای آخرین‌بار تا ۱۰ بشمارید. بعد از استراحت کافی، ۵ بار دیگر نیز تمام این مراحل را طی کنید.

منبع:صدف نیوز




ارسال توسط حسین

به سرآستین پاره ی کارگری که دیوارت را می چیند و به تو می گوید ارباب.
نخند!

به پسرکی که آدامس می فروشد و تو هرگز نمی خری.
نخند!

به پیرمردی که در پیاده رو به زحمت راه می رود و شاید چندثانیه ی کوتاه معطلت کند.
نخند!

به دبیری که دست و عینکش گچی است و یقه ی پیراهنش جمع شده.
نخند!

به دستان پدرت،

به جاروکردن مادرت،

به همسایه ای که هر صبح نان سنگک می گیرد،

به راننده ی چاق اتوبوس،

به رفتگری که در گرمای تیرماه کلاه پشمی به سردارد،

به راننده ی آژانسی
که چرت می زند،


به پلیسی که سرچهارراه با کلاه صورتش را باد می زند،

به مجری نیمه شب رادیو،

به مردی که روی چهارپایه می رود تا شماره ی کنتور برقتان را بنویسد،

به جوانی که قالی پنج متری روی کولش انداخته و درکوچه ها جار می زند،

به بازاریابی که نمونه اجناسش را روی میزت
می
ریزد،


به پارگی ریز جوراب کسی در مجلسی،

به پشت و رو بودن چادر پیرزنی در خیابان،

به پسری که ته صف نانوایی ایستاده،

به مردی که در خیابانی شلوغ ماشینش پنچر شده،

به مسافری که سوارتاکسی می شود و بلند سلام می گوید،

به فروشنده ای که به جای پول خرد به تو آدامس می دهد،

به زنی که با کیفی بر دوش
به دستی نان دارد و به دستی چند کیسه میوه و سبزی،


به هول شدن همکلاسی ات پای تخته،

به مردی که در بانک از تو می خواهد برایش برگه ای پرکنی،

به
اشتباه لفظی بازیگری در یک نمایش تاتر،


نخند، نخند که دنیا ارزشش را ندارد که تو به خردترین رفتارهای نابجای آدمها بخندی!

که هرگز نمیدانی چه دنیای بزرگ و پر دردسری
دارند
!

آدمهایی که هر کدام برای خود وخانواده ای همه چیز و همه کسند!

آدمهایی که به خاطر روزیشان تقلا می کنند،

بار می برند،

بی خوابی می کشند،

کهنه می پوشند،

جار می زنند،

سرما و گرما می کشند،

و گاهی خجالت هم می
کشند
...،

بیائیم و هرگز به دیگران نخندیم و زمانی لب به خنده باز
کنیم که خودمان را

در شادی و خوشبختی دیگران سهیم بدانیم و بقولی:
"به دیگران نه، ولی با دیگران بخندیم"

 



تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:چـه خوبـه که بموقع بخنـدیم,
ارسال توسط حسین

ایسنا، تقریبا میلیون‌ها نفر از مردم مدت زیادی گوشی موبایل و دیگر لوازم خود را در حالت شارژ نگه می‌دارند و بیش از حد آن را شارژ می‌کنند.

به طور مثال، برخی عادت دارند که گوشی خود را شب‌ها قبل از خواب به شارژر متصل کرده و صبح که از خواب بیدار می‌شوند و لازمش دارند، آن را از شارژر جدا می‌کنند. متاسفانه این گونه افراد بیشتر از آنچه که فکرش را بکنند ناخواسته و ندانسته متحمل هزینه شده‌اند.

چندی پیش یکی از وب‌سایت‌های خارجی آمار جالبی درباره عادت‌های کاربران انگلیسی در شارژ کردن و هزینه‌هایی که آن‌ها روزانه بابت آن متقبل می‌شوند ارائه کرده بود. این مطلب فقط در مورد انگلیسی‌ها صدق نمی‌کند. همه مردم جهان به نوعی در دور ریختن پول خود به این شیوه مقصر هستند:

- انگلیسی‌ها با جدا نکردن گوشی از شارژر بعد از تمام شدن شارژ، سالانه ۶۰ پوند هزینه برق به ازای هر خانه هدر می‌دهند که وقتی این رقم در کل کشور اعمال می‌شود، مساوی می‌شود با هدر رفتن ۱۳۴ میلیون پوند!

- شارژ کردن بیش از حد گوشی ممکن است آسیب بیشتری به آن بزند زیرا چرخه حیات باتری را کاهش می‌دهد و نمی‌گذارد مردم در هزینه برق خود صرفه‌جویی کنند.

- بیشترین دستگاه‌هایی که بیش از حد شارژ می‌شوند، لپ‌تاپ‌ها (۴۳ درصد) و تلفن‌های همراه (۴۱ درصد) هستند.

- در مجموع، مدت شارژ شدن تلفن‌های همراه دو ساعت طول می‌کشد، اما بیشتر مردم آنها را در تمام طول شب به شارژ متصل نگه می‌دارند.

با استفاده از این هشدار، شما می‌توانید هر روز در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. در سال ۲۰۰۸ کارخانه‌های سازنده تلفن همراه استفاده از رتبه‌بندی انرژی در گوشی‌های موبایل را شروع کردند.

این رتبه‌بندی بر اساس مصرف انرژی شارژر در حالت No-Load یا عدم بارگذاری بود. (یعنی مقدار انرژی که شارژر هنگامی که متصل به پریز رها می‌شود، پس از شارژ کامل مورد استفاده قرار می‌دهد). این رتبه‌‎بندی در برچسبی که روی بسته‌بندی محصولات قرار دارد نمایش داده می‌شود.

روابط عمومی نوکیا اعلام کرد که این شرکت طی دهه اخیر میزان مصرف انرژی در حالت عدم بارگذاری را تا ۸۰ درصد کاهش داده است و شارژرهای جدید بیش از ۹۵ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. حتی کیت شارژر دوچرخه نوکیا نیز به دوچرخه‌سواران کمک می‌کند تا هر چه اقتصادی‌تر گوشی خود را با استفاده از انرژی جنبشی شارژ کنند. پس بهتر است همه مردم برای کاهش هزینه، عادت‌های بد شارژ کردن را کنار بگذارند.




تاریخ: شنبه 3 فروردين 1392برچسب:گوشی خود را چگونه شارژ کنیم,
ارسال توسط حسین

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نام آلبرت اینشتین
در جهان به مثابه ی هوش فراوان و استعداد و نبوغ است. درست است که همه ی ما فیزیکدان نیستیم اما می توانیم از شیوه ی زندگی اش برای رسیدن به موفقیت درس های بسیاری بگیریم.

1. از مواجهه با ترس ها نترس!
او حتی در نوجوانی از به چالش کشیدن نظرات و عقاید اطرافیانش ابایی نداشت. از روش تدریس رایج در مدارس آن زمان راضی نبود. او در یادگیری به تفکر انتقادی در برابر حفظ بی چون و چرای مطالب کتاب ها معتقد بود. اگر قرار بود هر بار که کسی کارهایش را به باد انتقاد می گرفت عقب نشینی کند و دست از تلاش بکشد هیچ وقت به موفقیت نمی رسید. برخی از نظریه های او به سرعت و سهولت در مجامع علمی پذیرفته نشد اما او از پا ننشست، ادامه داد و سرانجام توانست نگاه بشریت را به جهان هستی دگرگون کند.

2. زیاد جدی نگیر!
زمانی که اینشتین در آمریکا به شهرت رسید اغلب مردم او را در خیابان می شناختند و درباره ی نظریه هایش او را سؤال پیچ می کردند. ولی او با لطافت طبع خاص خودش می خندید و می گفت همه من را با پروفسور اینشتین اشتباه می گیرند. با توجه به نوع کاری که انجام می داد(فعالیت عمیق فکری) هیچ کس انتظار شخصیتی شوخ در کسی که با نظریاتش جهان را به لرزه درآورد ندارد. اما تلاش برای نیل به پیروزی کاری نیست که جدیتی همیشگی بطلبد. اندکی شوخ طبعی و شادی در دراز مدت ضامن سلامتی است. اگر اینشتین در تمام مدت کار و فعالیتش جدی و عبوس بود، با کاری که او انجام می داد و مباحث عمیقی که درگیرش شده بود مطمئناً به عرصه جنون می رسید.

3. گاهی فقط تظاهر کن که مشغول فعالیتی!
مانند بقیه افراد اینشتین هم گاهی حس و حوصله کار نداشت او هم به مرخصی می رفت. اما موفقیت و حجم عظیم یافته های او نشان می دهد که علیرغم آنکه گاهی از کار دست می کشید اما هیچگاه مسیرش را گم نکرد و دست از تلاش نکشید. او به خوبی می دانست که احساسات و عواطف تکیه گاهی مطمئن برای اهداف و آرزوهای بزرگ هستند.

4. انتقاد پذیر باش!
مثل همه ی بزرگان می دانست که ممکن نیست همه با عقاید و نظراتش موافق باشند و البته لزومی بر جلب موافقتشان نمی دید. اما این بازخوردها را چالش هایی در ادامه ی راهش می انگاشت و سعی می کرد سخت‌تر کار کند تا به آن ها ثابت شود که اشتباه می کنند و او درست می گوید. تلاش برای جلب رضایت و اعتماد منتقدین تنها اتلاف وقت وانرژی است که می توانی از آن برای پیشبرد کارت فارغ از نظرات و عقاید دیگران استفاده کنی.

5. شکست را سخت در آغوش بگیر!
فیزیک جزء علوم دقیق است اما بعید می دانم هیچ فیزیکدانی در همان ابتدای مواجهه با آن به همه ی ابعادش مسلط شده باشد. اینشتین معتقد بود موفقیت یعنی روند یادگیری در گذر زمان! تنها هدف و مأموریت اشتباهات، آموزش نکات کوچک و بزرگ به او بود. اشتباهاتی که با برگشتن و تصحیح آن ها روی تخته سیاه کارگاهش، راهش را در حرکت دوباره در آن مسیر هموارتر می ساخت. یکی از معظلاتی که همواره ما را عقب نگه می دارد ترس از ارتکاب اشتباه است. در دراز مدت در می یابی که سکوت و سکون به مراتب بدتر و مضرتر از رفتن و اشتباه کردن است. اشتباه در واقع یعنی به پیش رفتن و یادگرفتن آن چه نباید انجام داد.

6. قدم های کوچک بسوی هدف
اکثر ما موفقیت را قله ای دور از دسترس می بینیم و این گاهی باعث می شود هیچ تمایلی به سعی و تلاش از خود نشان ندهیم. چرا سختی بکشیم وقتی به هر حال این راه طی می شود و به پایان می رسد؟ این تصور از پیروزی اشتباه و مهلک است. اینشتین روز و شب تلاش کرد و بر کاستی ها و مسائل علم فیزیک غلبه کرد اما نه یک شبه! هدفی غایی در ذهن داشت و می دانست با هر گامی که به جلو بر می دارد یک قدم به آن چه در ذهنش دارد نزدیکتر می شود. کار کوچکی که در یک زمان محدود انجام می دهی شاید به نظر بزرگ و مهم نرسد اما بدان که در مقیاس بزرگتر حرکتی است کوچک در مسیری طولانی به سوی هدفی بزرگ!

7. خودخواه نباش!
موفقیت های اینشتین موجب حسن شهرت و محبوبیتش در جهان شد. وی بدون هیچ گونه چشمداشت و تمایلی به کسب قدرت یا ثروت موجب پیشرفت و تعالی نوع بشر شد! او خیر و صلاح انسان ها را سرلوحه ی راهش قرار داد و تا رسیدن به آن از پا ننشست. به خاطر داشته باشیم که ما در این دنیا تنها نیستیم و تنها برای خودمان زندگی نمی کنیم. وقتی سخاوتمندانه، با رویی گشاده و قلبی سبکبار و رها به دیگران خدمت کنیم جهان تبدیل به مکانی بهتر می شود و این امر کمک می کند تا در مسیر زندگی دگرش یابیم و انسان های بهتری شویم.

8. تنها به ساز خودت برقص!
اینشتین از دنباله روی های کوکورانه و بی فکر مردم متنفر بود. اگر به دیگران اجازه بدهی در مورد توانایی‌هایت اظهار نظر کنند باید تنها به رؤیای پیروزی وکامیابی بسنده کنی. آنچه اطرافیان در مورد ما می‌گویند نظراتی است که البته وحی منزل نیستند و در بیشتر موارد باید به آرامی از کنار آن ها گذشت. قدرت اندیشه و اختیار موهبتی بزرگ برای همه ی انسان هاست. دنیا با آن چه امروز می بینیم بسیار تفاوت داشت اگر اینشتین تحت تأثیر حرف کسی قرار می گرفت که در کودکی به او گفته بود: به درد هیچ کاری نمی خورد!

9. همیشه برای یادگیری و پیشرفت حرص و ولع داشته باش!
او خودش را صاحب استعداد خاصی نمی دید تنها تفاوتش این بود که بسیار کنجکاو بود. او سیری ناپذیر بود. هر مقاله و نظریه ای گامی بود به سوی پرسش و پاسخ بعدی! بعدی! بعدی! همیشه به دنبال تازه ها! همیشه در حال رشد و بالیدن! اگر این صفات را در خودمان نهادینه کنیم به موفقیت نزدیکتر می شویم. سمی ترین تفکر ممکن آن است که فکر کنیم آن چه انجام داده ایم کافی است! احساس کامل بودن را در خودت از بین ببر تا راهت را برای پیشرفت هموار سازی!

10. ادامه بده! از پا ننشین!

در مسیر پیش روی به سوی آمال و آرزوهایت ممکن است با موانع زیادی روبرو شوی. اما این دلیل نمی شود که عقب نشینی کنی و بازی را واگذار کنی! این فقط نشان می دهد که چقدر اراده ات سست و بی جان است! اینشتین کسی بود که سعی کرد در زندگی با مسائل و مشکلات کنار بیاید و آن ها را قدم به قدم حل کند.

برگرفته از : دگرش


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org





ارسال توسط حسین

بیخودی خندیدیم
که بگوییم دلی خوش داریم

بیخودی حرف زدیم
که بگوییم زبان هم داریم

و قفس هامان را
زود زود رنگ زدیم
و نشستیم لب رود
و به آب سنگ زدیم

ما به هر دیواری
آینه بخشیدیم
که تصور بکنیم
یک نفر با ماهست

ما زمان را دیدیم
خسته در ثانیه ها
باز با خود گفتیم
شب زیبایی هست

بیخودی پرسه زدیم
صبحمان شب بشود
بیخودی حرص زدیم
سهممان کم نشود

ما خدا را با خود
سر دعوا بردیم
و قسم ها خوردیم
ما به هم بد کردیم
ما به هم بد گفتیم

بیخودی داد زدیم
که بگوییم توانا هستیم
بیخودی پرسیدیم
حال همدیگر را
که بگوییم محبت داریم
بیخودی ترسیدیم
از بیان غم خود
و تصور کردیم
که شهامت داریم

ما حقیقت ها را
زیر پا له کردیم
و چقدر حظ بردیم
که زرنگی کردیم

روی هر حادثه ای
حرفی از پول زدیم
از شما می پرسم
ما که را گول زدیم ؟




تاریخ: جمعه 1 فروردين 1392برچسب:بیخودی خندیدیم,
ارسال توسط حسین

بسیاری معتقدند دوران تجرد، دورانی است كه افراد در آن آزادانه زندگی می كنند، هر چه بخواهند می خورند، می گویند،  می روند و ... اما همین كه با كسی عقد كنند باید با آزادی ها و خوشی ها خداحافظی كنند.

درست است كه این نگاه در مورد امر مهمی مثل ازدواج کمی سطحی به نظر می رسد اما باید پذیرفت كه واقعاً دنیای تجرد و تاهل تفاوت های بسیاری با هم دارند. به بیان دیگر هر كدام از این دنیاها قوانین خاص خود را دارند كه افراد برای موفقیت در زندگی باید بر طبق آن قوانین زندگی كنند.

جالب آنكه برخی از قوانین دوران تجرد نه تنها با قوانین زندگی مشترك متفاوت است بلكه كاملاً بر ضد آن هم هست. در حالی كه همه می دانند جمع نقیضین محال است. تفاوت قوانین این دو دنیا و عدم توجه افراد به آنها باعث شكل گیری مشكلات و اختلافات بسیاری میان دختر و پسر به خصوص در دوران نامزدی می شود. در ذیل به برخی از این عادات اشاره می شود

تصمیم گیری های یك جانبه

شاید در دوران تجرد افراد در بسیاری از مواقع به خصوص در مورد مسائل شخصی شان به صورت انفرادی تصمیم گرفته و عمل نمایند اما دنیای تاهل با اینگونه تك روی ها سازگار نیست. در این دوران افراد باید از ساده ترین امور تا پیچیده ترین آنها با نامزدشان مشورت كرده و بر اساس تصمیمی كه از طریق شور گرفته می شود عمل نمایند. تك روی در دوران نامزدی به معنای نادیده گرفتن فرد مقابل و عدم اعتماد به اوست به همین دلیل باعث اختلاف و درگیری میان افراد می شود.

عدم مسئولیت پذیری

اصطلاحاً به یكی از عادت هایی كه اغلب افراد در دوران تجرد به آن مبتلا هستند « از زیر كار در رفتن » می گویند. شاید در دوران تجرد عدم مسئولیت پذیری در برخی از امور مشكل آفرین نباشد و افرادی چون پدر و مادر یا خواهر و برادر جور فرد غیر مسئول را بكشند اما پس از عقد و در زمان نامزدی و حتی بعد از آن در زندگی مشترك خبری از این زیر كار در رفتن ها نیست. همه چه دختر خانم و چه آقا پسر باید با انجام درست و به موقع وظایف و مسئولیت هایشان باعث سرعت یافتن روند سیر زندگی به سمت موفقیت شوند.

ابراز علاقه درست

همه می دانند كه دو جنس مذكر و مونث در بسیاری از جهات و امور با هم متفاوتند. یكی از این تفاوت ها نحوه ابراز علاقه است. جنس مونث به دلیل روحیه بسیار لطیفی كه دارد همیشه با مهر و محبت علاقه خود را به اطرافیان و دوستان نشان می دهد اما بالعكس در جنس مذكر معمولاً شوخی و شیطنت و گاهی اذیت نشان دهنده علاقه به فرد مقابل است. شاید این روند در دوران تجرد مناسب و منتقل كننده احساسات به فرد مقابل باشد ولی باید توجه داشت كه هیچ كارایی برای دوران تاهل ندارد به همین دلیل هر دو جنس باید تا حدودی از موضع خود فاصله بگیرند.

یعنی نه دختر خانم بی نهایت عاطفی و رمانتیك باشد كه آقا پسر اصلاً نتواند با او صحبت كند و نه آقا پسر از شوخی و اذیت های زیاد برای ابراز علاقه به نامزدش استفاده كند كه خانم حس كند او هیچ عاطفه و علاقه ای ندارد. حد تعادل یقیناً ضامن خوشبختی طرفین خواهد بود.

كنار گذاشتن برخی اخلاق و عادات زشت

برخی اخلاق های زشت مانند توهین كردن،  مسخره كردن،  عیب جویی كردن، زورگویی و ... جز عاداتی هستند كه فرد باید قبل از عقد از آنها كناره بگیرد زیرا این تکنیک ها نه تنها در دوران تاهل هیچ سودی ندارند بلكه نوعی بی احترامی به فرد مقابل محسوب شده و باعث ایجاد كدورت، ناراحتی، دعوا و جدایی می شود.

توجه داشته باشید كه « احترام متقابل » مهمترین اصل موفقیت در زندگی مشترك است.




تاریخ: پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:تفاوت مجردی و متاهلی,
ارسال توسط حسین

کودک از پدر پرسید: سیاست یعنی چه؟

پدر گفت: من در خانه حاکم هستم، مادرت دولت، خدمتکار خانه قشر مستضعفه و خواهر کوچکترت نسل آینده است و تو که در حال تحصیل هستی روشنفکر هستی. حالا برو فکر کن تا بفهمی که سیاست یعنی چه...

پسرک به فکر فرو رفت

شب که شد به اتاق پدر و مادرش رفت و دید که پدرش نیست و مادرش در خواب عمیقی فرو رفته است. به دنبال پدر می گشت که او را با خدمتکار خانه در حال ... دید.

در همین هنگام صدای خواهر کوچکترش را شنید که جایش را خراب کرده و در کثافت خود غلط می زند.

فردای آن روز به پدرش گفت: پدر من متوجه شدم سیاست چیست.

پدر به او گفت: بگو ببینم چه چیزی باعث شده تو متوجه بشی سیاست چیست.

پسرک گفت: سیاست یعنی وقتی دولت در خواب عمیقی فرو می رود حکومت با قشر مصتضعف جامعه هر کاری که دلش بخواهد می کند در صورتی که روشنفکر کاری از دستش بر نمی آید و نسل آینده در کثافتش غلط می خورد.




تاریخ: شنبه 26 اسفند 1391برچسب:سیاست یعنی چه,
ارسال توسط حسین
آنقدر جسمت را برایم برهنه کردی

که یادم رفت روح عریانت چه شکلی بود !
 
آنقدر سعی کردی برجستگی های بدنت را نشانم بدهی
که وقت نشد یادت بیاورم که می توانی چه شخصیت برجسته ای باشی !
بیا و تمامش کن ، خودت را به یاد بیاور
 

چادر سپیدت را سرت کن بانوی مهتاب

 

اگر ممانعت نکنی فرشته های مهربان با دستهای لطیفشان
این لباس های کثیف دنیا را از تن روحت در می آورند ...
آنجاست که لطافت عشق را لمس می کنی
آنجاست که می فهمی خدا مهربان تر از آن است که قصد اذیت کردن مارا داشته باشد !
لذت لمس لطافت ایمان را از دلت دریغ نکن ...


چادر سپیدت را سرت کن بانوی مهتاب



تاریخ: شنبه 26 اسفند 1391برچسب:چادر سپیدت را سرت کن بانوی مهتاب,
ارسال توسط حسین
image
 
پـرسـيـدم چـطـــور بـهـــتـر زنـدگـي کـنـم؟


بـا کـمــي مـکـثـــــ جـوابــــــ داد:



گـذشـتـه‌اتـــــــ را بـدون هـيــچ تـاسـفــي بـپـذيـر



بـا اعـتـمـاد زمـان حـال را بــگـذران



و بـدون تـرس بـراي آيـنـــده آمــاده شــو


ايــمـان را نـگـهــــدار



و تـرس را بـه گـوشـــه‌اي انـداز



شـکــــــ‌هـايـتـــــــ را بـاور نـکـــن



و هـيــچ‌گـاه بـه بـاورهـايـتــــــــ شـکــــــ نـکـــن...
 



تاریخ: شنبه 26 اسفند 1391برچسب:چـطـــور بـهـــتـر زنـدگـي کـنـم؟,
ارسال توسط حسین

آسمان ابری بود و باران می بارید..


کودکی با تصور کودکانه خود رو به آسمان کرد و گفت:


 
خدایا گریه نکن ما روزی آدم های خوبی می شویم!
 
 



تاریخ: شنبه 26 اسفند 1391برچسب:خدایا,
ارسال توسط حسین
یه دوست واقعی/یه دوست معمولی
یه دوست معمولی وقتی میاد خونت، مثل مهمون رفتار می کنه
یه دوست واقعی درِ یخچال رو باز می کنه و از خودش پذیرایی می کنه
یه دوست معمولی هرگز گریه تو رو ندیده
یه دوست واقعی شونه هاش از اشکای تو خیسه
یه دوست معمولی اسم کوچیک پدر و مادر تو رو نمی دونه
یه دوست واقعی اسم و شماره تلفن اونها رو تو دفترش داره
یه دوست معمولی یه دسته گل واسه مهمونیت میاره
یه دوست واقعی زودتر میاد تا تو آشپزی بهت کمک کنه و دیرتر می ره تا به کمکت همه جا رو جمع و جور کنه
یه دوست معمولی متنفره از این که وقتی رفته که بخوابه بهش تلفن کنی
یه دوست واقعی می پرسه چرا یه مدته طولانیه که زنگ نمی زنی؟
یه دوست معمولی ازت می خواد راجع به مشکلاتت باهاش حرف بزنی
یه دوست واقعی می خواد مشکلاتت رو حل کنه
یه دوست معمولیوقتی بینتون بحثی می شه دوستی رو تموم شده می دونه
یه دوست واقعی بعد از یه دعوا هم بهت زنگ می زنه
یه دوست معمولی همیشه ازت انتظار داره
یه دوست واقعی می خواد که تو همیشه رو کمکش حساب کنی



تاریخ: شنبه 26 اسفند 1391برچسب:یه دوست واقعی/یه دوست معمولی,
ارسال توسط حسین


بهش گفتم: امام زمان عج رو دوست داری؟

گفت: آره ! خیلی دوسش دارم

گفتم: امام زمان حجاب رو دوست داره یا نه؟

گفت: آره!


گفتم : پس چرا کاری که آقا دوست داره انجام نمیدی؟

گفت: خب چیزه!…. ولی دوست داشتن امام زمان عج به ظاهر نیست ، به دله

گفتم: از این حرف که میگن به ظاهر نیست ، به دله بدم میاد

گفت: چرا؟

براش یه مثال زدم:

گفتم: فرض کن یه نفر بهت خبر بده که شوهرت با یه دختر خانوم دوست شده و الان توی یه رستوران داره باهاش شام می خوره. تو هم سراسیمه میری و می بینی بله!!!! آقا نشسته و داره به دختره دل میده و قلوه می گیره.عصبانی میشی و بهش میگی: ای نامرد! بهم خیانت کردی؟

بعد شوهرت بلند میشه و بهت میگه : عزیزم! من فقط تو رو دوست دارم. بعد تو بهش میگی: اگه منو دوست داری این دختره کیه؟ چرا باهاش دوست شدی؟ چرا آوردیش رستوران؟ اونم بر می گرده میگه: عزیزم ظاهر رو نبین! مهم دلمه! دوست داشتن به دله…

دیدم حالتش عوض شده

بهش گفتم: تو این لحظه به شوهرت نمیگی: مرده شور دلت رو ببرن؟ تو نشستی با یه دختره عشقبازی می کنی بعد میگی من تو دلم تو رو دوست دارم؟ حرف شوهرت رو باور می کنی؟

گفت: معلومه که نه! دارم می بینم که خیانت می کنه ، چطور باور کنم؟ معلومه که دروغ میگه

گفتم: پس حجابت….

اشک تو چشاش جمع شده بود

روسری اش رو کشید جلو

با صدای لرزونش گفت: من جونم رو فدای امام زمانم می کنم ، حجاب که قابلش رو نداره

از فردا دیدم با چادر اومده

گفتم: با یه مانتو مناسب هم میشد حجاب رو رعایت کرد!

خندید و گفت: می دونم ! ولی امام زمانم چــــــادر رو بیشتر دوست داره

می گفت: احساس می کنم آقا داره بهم لبخنــــــــــد می زنه.




تاریخ: شنبه 26 اسفند 1391برچسب:بهش گفتم: امام زمان عج رو دوست داری؟,
ارسال توسط حسین

ارسال sms به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند

ابتدا به این نکات دقت کنید:

این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و ... .

برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هرکاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.

اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:

ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم.

حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید ، متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و ایمیل info@site.com را وارد نمایید. در پایان پیام را ارسال کنید.

توجه داشته باشید این مخصوص گوشی سونی اریکسون است




ارسال توسط حسین

وب سایت biological-age با پرسیدن سئوالاتی از شما، سن واقعی بدن شما را می گوید.

در واقع این وب سایت سرعت پیر شدن شما را محاسبه می کند. بر این اساس نتیجه ای که پس از پرسیدن سئوال به شما می گوید هر چه از سن شما کمتر باشد طبیعتاً بهتر است زیرا سرعت پیر شدن و یا همان کهولت سن شما کمتر خواهد شد.

پس از پایان این وب سایت در صورتی که در معرض خطر هستید راه حل هایی پیشنهاد می کند و شما را برای دوری از خطر راهنمایی می کند در مقابل اگر شرایط ایده آلی داشته باشید شما را تشویق می کند و پیشنهادهایی برای باقی ماندن در این شرایط برایتان بازگو می کند.

سئوالاتی که از شما خواهد پرسید:

۱- When were you born = سال تولدتون به میلادی

۲- Where do you live = کجا زندگی میکنید

۳- Are you Male or Female = جنسیت ؟ آقا یا خانم هستید

۴- What is the most education you have = آخرین تحصیلاتون چیه ؟ که شامل Primary= ابتدایی،

 High School= دبیرستان، Trade= شاغل، University= دانشگاه میشه.

۵- What is your body shape= شکل بدنتون (همون توپر بودن خودمون . . . ) که شامل این گزینه ها میشه:

 Smaller than average= کمتر از متوسط، Average= متوسط، Larger than average= بیشتر از متوسط،

 Well above average= خیلی بیشتر از متوسط.

۶- How many hours sleep do you get each night= خواب شبانتون چقدره؟؟

۷- How may units of alcohol do you consume a day= روزی چقدر الکل مصرف می کنید؟

۸- How often do you feel stressed or anxious= هر چند وقت احساس استرس یا اضطراب دارید؟ که شامل این گزینه ها میشه: Never= هرگز، Occasionally= بعضی وقت ها، Frequently= زود به زود، Constantly= پیوسته و همیشه.

۹- How much physical activity do you do each week = فعالیت بدنیتون توی یک هفته؟ که شامل این گزینه ها میشه: Sedentary= بی تحرک، Light activity most days= بیشتر روزها فعالیت کم دارم،

Moderate activity most days= بیشتر روزها فعالیت متعادلی دارم، Intense activity most days= بیشتر روزها فعالیت زیادی دارم

۱۰- How much strength training do you do each week= توانایی تمرینتون در هفته چقدره؟

۱۱- How often do you get medical check ups at the doctors= هر چند وقت برای چک آپ پیش دکتر میرین؟ که شامل این گزینه ها میشه: Aually= سالانه، Every 2-5 years= دو الی پنج سال، Only when I am sick= وقتی مریض میشم!،I never go= اصلاً نمیرم !

۱۲- How often do you get check ups at the dentists= هر چند وقت برای چک آپ پیش دندون پزشک میرین؟

۱۳- How happy are you generally= به طور کلی چقدر شاد و خوشحالی؟

۱۴- How many friends do you have that you can rely on= چند تا دوست برای اعتماد و تکیه کردن به اونا داری؟ که شامل این گزینه ها میشه: Not many= خیلی کم، A handful= تعداد انگشت شماری، Plenty= زیاد،

 So many= خیـــــــــــــــــــــــلی زیــــــاد !

۱۵- Do you eat breakfast= صبحانه میخورین؟

۱۶- How many glasses of water do you drink each day= روزی چند لیوان آب میخورین؟

۱۷- How many servings of fruit and vegetables do you eat each day= مصرف میوه و سبزیجاتتون چقدره؟

۱۸- How often do you eat deep fried/highly refined foods= مصرف غذای سرخ کردنیتون چقدره؟

۱۹- What is your blood pressure= فشار خونتون چقدره؟

۲۰- What best describes your diet= کدوم یکی عادت غذایی شمارو بهتر توصیف میکنه؟

۲۱- What is your cholesterol level= میزان کلسترولتون چقدره؟

۲۲- How many push ups can you do= چند تا دراز-نشست می توننین برید؟ (نوع دراز نشست آقایان با خانوما فرق میکنه!!! به عکس توجه کنین!)

۲۳- Describe your relationship= نوع ارتباطتونو شرح بدین؟  که شامل این گزینه ها میشه:

 happy partnership= زندگی شاد مشترک،  partnership= زندگی مشترک، solo= مجرد، separated= طلاق (شکست عشقی)

۲۴- Do you enjoy your vocation= از شغل و حرفه  لذت میبرین؟

۲۵- How often do you smoke= هر چند وقت یکبار سیگار می کشین؟




تاریخ: پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:محاسبه سرعت پیر شدن ,
ارسال توسط حسین
با آب لیمو موهایتان را های لایت کنید با آب لیمو موهایتان را های لایت کنید
آیا می دانستید که می توانید در منزل و با روش طبیعی موهایتان را هایلایت کنید؟

شما می توانید با استفاده از آبلیمو این کار را انجام دهید. آب لیمو نه تنها برای مو و پوست مفید است بلکه برای روشن کردن مو و ایجاد هایلایت هایی بر روی آن نیز استفاده می شود.

نتیجه ی این عمل به رنگ طبیعی موهایتان بستگی دارد.ا گر شما موهای تیره ای دارید پس ممکن است بعد از اولین بار استفاده، تغییر زیادی به چشمتان نیاید. قسمت جالب کار این است که نتیجه شما را سورپرایز خواهد کرد و شما نمی دانید که چه رنگی در انتظارتان است.

اول شما باید تصمیم بگیرید که کدام قسمت موهایتان می خواهید روشن تر باشد.آیا می خواهید کل موهایتان را روشن کنید یا فقط بخشی از آن را به صورت سایه روشن در آورید؟مقدار آبلیمو بستگی به مقدار موهایی دارد که شما می خواهید روشن کنید.

لیمو را در ظرفی بفشارید،سپس آبلیمو را داخل بطری اسپری داری بریزید تا راحت تر بتوانید از آن استفاده کنید. سپس اگر می خواهید سایه روشن های طبیعی بر روی موهایتان داشته باشید، آن را به همه ی مو اسپری کنید و اگر قسمتی از موهایتان را می خواهید روشن کنید،آن قسمت را جدا کرده و در دستانتان بگیرید و سپس آبلیمو را بر روی آن اسپری کنید.این کار باعث خواهد شد شما هایلایت هایی طبیعی بر روی موهایتان داشته باشید.

بعد از این که آبلیمو را به روی موهایتان پاشیدید، بیرون رفته و در معرض آفتاب قرار بگیرید. اسید سیتریک موجود در لیمو کوتیکول مو را باز می کند و با اشعه ی فرابنفش خورشید ترکیب می شود و اکسیژن شروع به روشن کردن مو می کند.پس 30 الی 60 دقیقه زیر نور آفتاب قرار بگیرید. بعد از این که آفتاب گرفتید،دوش بگیرید و سپس موهای خود را با یک نرم کننده ی خوب بشویید. در معرض مستقیم خورشید بودن ممکن است موهایتان را خشک کند به همین دلیل توصیه می شود از نرم کننده استفاده شود.

اگر با اولین بار به نتیجه ی دلخواهتان نرسیدید،باز هم این کار را انجام دهید البته نه بیشتر از 3-2 بار در هفته
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ



تاریخ: پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:با آب لیمو موهایتان را های لایت کنید,
ارسال توسط حسین

(۲۰ فوت کوزه گری آشپزهای حرفه ای)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




1. اگر کاهو تلخ است، می توانید آن را چند دقیقه ای (حدودا ۱۵ دقیقه) داخل محلول آب سرد و نمک قرار دهید.

2.میوه های قرمزرنگ را قبل از شستن حتما چند ساعت در یخچال قرار دهید تا زمان بیشتری سالم بمانند و لهیده نشوند.

3. همیشه سیب را داخل نایلون پلاستیکی درباز در یخچال قرار دهید. سیب، گازی از خود متصاعد می کند که به بهتر رسیدن سایر میوه ها و سبزی ها کمک خواهد کرد، بنابراین اگر میوه نرسیده ای دارید، از سیب برای رسیدن سریع تر آن استفاده کنید.

4. هنگام سرخ کردن موادغذایی، حرارت را از ۱۸۰ درجه سانتی گراد بالاتر نبرید. بعد از هر بار سرخ کردن، روغن درون ظرف را خالی و با دستمال آن را پاک کنید و دوباره روغن بریزید و موادغذایی را سرخ کنید اما بعد از ۸ بار حتما ظرف را بشویید. موادغذایی سرخ شده را در اتمام کار روی حوله کاغذی بگذارید تا روغنشان خوب گرفته شود.

5.برای خوش طعم شدن ماهی سرخ شده، چند دقیقه ای آن را در شیر نمک زده یا خامه تازه یا سیب زمینی رنده شده بخوابانید. برای گرفتن بوی ماهی نیز می توانید به روغن، قبل از قرار دادن آن روی حرارت، آبلیمو اضافه کنید.

6.هنگام پختن حبوبات، داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آبلیمو بریزید تا هم ظرف سفید بماند و هم طعم حبوبات بهتر شود.

7. برای جلوگیری از وا رفتن کوفته گوشت و برنج، در آب قدری آرد بریزید و حرارت را بالا ببرید.

8. اگر به غذا بیش از حد فلفل زده اید و خیلی تند شده است، چند دقیقه قبل از برداشتن از روی حرارت، آب یک عدد لیمو ترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید.

9. برای گرفتن بوی پیاز قبل از خرد کردن آن در غذا، اجازه دهید ۵ دقیقه در آبجوش قل بزند. حتی می توانید پیاز را برش بزنید و چند ساعتی در آب، روغن یا آبلیمو قرار دهید.

10. برای گرفتن بوی کلم در غذا می توانید از تکه ای نان خشک یا یک قاشق سوپخوری آرد استفاده کنید.

11. برای نگهداری سبزی ها بعد از شستشو، آنها را در حوله کاغذی بگذارید و بعد از گذاشتن در یک کیسه پلاستیکی، در یخچال قرار دهید.

12. اگر می خواهید رنگ و بوی ادویه های قرمزرنگ حفظ شود، آنها را در یخچال نگهداری کنید.

13.اگر گوجه فرنگی ای خریده اید که هنوز کاملا قرمز و رسیده نیست، چند روزی آن را در آفتاب یا محیط گرم بگذارید و بعد به یخچال منتقل کنید.

14. برای شستن قارچ هرگز آن را در آب خیس نکنید بلکه با کمک یک برس نرم قارچ را تمیز و با دستمالی مرطوب پاک کنید و بعد با آب (در حد یک آبکشی ساده) بشویید.

15.برای اینکه برنج سفید شود، می توانید چند قاشق غذاخوری ماست داخل ظرف برنج در حال جوش بریزید.

16.اگر برنج بیش از حد جوش خورد، ۳ ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا وا نرود.

17.اگر می خواهید سیب زمینی هنگام پختن ترک نخورد، قبل از پختن کمی کره یا روغن روی آن بمالید.

18. برای ترد شدن کلم قرمز، مقداری آب داخل ظرف بریزید و روی اجاق بگذارید و ۲ قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید. کلم ها را خرد کنید و داخل آب جوش و سرکه بریزید. بعد از مدت کمی آنها را آبکش کنید. اگر کلم خردشده را در ظرف فلزی بریزید و چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید هم بسیار ترد خواهد شد.

19.برای سرخ شدن سریع تر پیازها، نصف قاشق چایخوری نمک به روغن درون تابه اضافه کنید. با این کار پیازها سریع تر سرخ می شوند و طعم بهتری پیدا خواهندکرد.

20.به جای شکستن تخم مرغ با لبه ظرف، از سطحی صاف استفاده کنید. به این ترتیب هرگز پوسته تخم مرغ وارد غذا نمی شود.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:۲۰ فوت کوزه گری آشپزهای حرفه ای,
ارسال توسط حسین

شوربختانه این روزها در ایران رویکرد خوبی نسبت به پاسداشت افتخار آفرینان این سرزمین کهن دیده نمی شود. حتی گاهی می بینیم که عده ای به دنبال از میان برداشتن ارزش های ملی و حماسی ما هستند. نمونه ی بارز آن همین اخبار چند وقت پیش درباره ی مجسمه های ساری و یاسوج بود.

این در حالی است که در سراسر جهان از بزرگان این سرزمین به نیکی یاد می شود و در برخی از مکان ها بزرگداشت ایرانیان آنقدر شگفت انگیز است که از همه بیشتر خود ما ایرانیان شگفت زده می شویم.

از آنجایی که بر شمردن همه ی این موارد در این مجال نمی گنجد در این نوشتار به معرفی چند مورد جالب می پردازیم.

نقش برجسته کوروش در استرالیا

مجسمه فردوسی در ایتالیا

مجسمه خیام در اسپانیا

پور سینا و اصطلاحات علمی

 

 

 نقش برجسته کوروش بزرگ در سیدنی استرالیا

 

در پارک المپیک سیدنی استرالیا که یکی از زیبا ترین پارک های این کشور است نقش برجسته ای از کوروش بزرگ نگهداری می شود که حال و هوای خاصی به آن مکان داده است.

 این مجسمه که یک دوباره سازی از نقش برجسته ای به همین شکل در پاسارگاد است، توسط Lewis Batros  و با همکاری «فرشته صادق» ساخته شده است.

 جالب تر از همه، توضیحاتی است که در زیر این نقش برجسته نگاشته شده است که تصویر آن را در زیر می بینید:

 

همان طور که  مشاهده می کنید، در این توضیحات کوروش به عنوان  بنیان گذار اولین و بزرگ ترین جامعه ی چند فرهنگی ( جامعه ای که از اقوام مختلف با زبان ها و آیین های گوناگون تشکیل شده است ) در طول تاریخ بشر معرفی شده است و شیوه  اداره حکومت وی بر اساس احترام و بزرگداشت شأن انسانی بیان شده است. همچنین با اشاره به استوانه ی کوروش بزرگ آن را اولین اعلامیه ی حقوق بشر معرفی کرده است.

 

 

تندیس فردوسی در رم ایتالیا

 

در کشوری مانند ایتالیا که شاعران بزرگی همچون «دانته» را در تاریخ خود می بیند و آن هم در شهری مانند رم شاید تصور وجود چنین مجسمه ای سخت باشد. مجسمه ای بسیار زیبا، واقع در میدان فردوسی رم که185 سانتیمتر ارتفاع دارد و از مرمر سفید ساخته شده است.

شادروان «علی اصغر حکمت شیرازی» در خاطراتش این چنین می نویسد: «بعد از ساعت به منزل مراجعت کردیم. در سر راه در یک از میدانها کوچک ویلابورگز، محلّ زیبای که به نام «فردوس» موسوم است به «پیاتزا فردوس» قدر گردش کرده، تصمیم گرفتم که ان‏شاءاللّه اعتبار برا سفارت ایران بفرستم تا مجسمه فردوس را در آنجا نصب نمایند»

سر انجام ابوالحسن صدیق هنرمند ایرانی این شاهکار را خلق می کند. گوستینوس آمبروزی مجسمه‌ساز ایتالیایی با دیدن این مجسمه چنان تحت تاثیر قرار گرفت که در دفتر یادبود نوشت: دنیا بداند، من خالق مجسمه ی فردوسی را میکل آنژ ثانی شرق شناختم.

 

  

 

تندیس خیام در مادرید اسپانیا

 

اردیبهشت ماه امسال در مادرید اسپانیا اتفاق جالبی افتاد. محوطه دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه کمپلوتنسه مادرید میزبان تندیس حکیم خیام نیشابوری شد. خیام با سـه لقب مهم  «منجم، ریاضی دان و شاعر» معرفی شده است.

محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانش هنگام رونمایی این تندیس گفت: «به عنوان یک ایرانی جز تشکر چیزی نمی‌توانم بگویم.»

همــــان طور کـه می دانید خیام یکی از شخصیت های محبوب نزد علم دوستان جهان است و در همه جای دنیا از او به نیـکی یاد می شود.

 

 

اما بزرگداشت ایرانیان به تندیس ها محدود نمی شود. از آنجایی که بزرگان این سرزمین نقش اسـاسی در عــلم و فرهنـگ جهانیان داشته اند در بسیاری از مجامع علمی و فرهنگی از بزرگان ایرانی  به نیکی یاد می شود.

مواردی از این دست که بزرگداشت ایرانیان در جای جای این گیتی پهناور به چشم می خورد بسیار فراوان است. زیبنده است که از پور سینا هم یاد کنیم. پور سینا در دنیای امروز، به ویژه در غرب به آوی سنا (Avicenna)  معروف است. به منظور بزرگداشت وی نام Avicenna  را بر بسیاری از اصطلاحات علمی قرار داده اند.

اما این نوشتار را با تصویر زیر پایان می دهیم. یادبودی که به مناسبت درگذشت یکی از اساتید و هیئت علمی کالج سن آنتونیو امریکا که به اشعار مولانا - شاعر و عارف ایرانی - مزین شده ‌است:




تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:بزرگداشت ایرانیان در سراسر جهان,
ارسال توسط حسین

● روغن آووکادو: سرشار از ویتامین ها و مواد چربی است که در بسیاری از کرم های زیبایی مخصوصاً کرم خاص پوست های خشک استفاده می شود. آن را به تنهایی یا همراه با روغن های دیگر از جمله روغن کنجد می توان به کار بست. پس از پاک کردن آرایش صورت، می توانید پوست صورت خود را با گوشت له شده آووکادو ی کاملاً رسیده بپوشانید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آرامش کامل استراحت کنید و بگذارید روی صورتتان بماند.

● آویشن: دم کرده تند و خوشبوی آویشن با ریختن یک مشت آویشن تازه و اکلیل کوهی در یک لیتر آب برای پوست صورت بسیار مفید و شاداب کننده است.

● اسطوخودوس: اگر چند قطره اسانس اسطوخودوس را به دست و پا بمالند برای جلوگیری از عرق کردن بسیار مناسب است. همچنین همین اسانس می تواند از پوسته شدن پوست های سوخته در اثر آفتاب جلوگیری کند. دم کرده ۲۰ گرم برگ تازه ی بنفشه ی معطر در ۲۵۰ گرم شیر جوشان ، اثر نرم کنندگی پوست دست و صورت را دارد، این محلول علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی موجب سفید شدن پوست نیز می شود.

● بنفشه: پوست هایی حساس بیش از هرچیز از لوسیون دم کرده بنفشه بهره می برند. ۳۰ گرم گیاه را به مدت تقریبی یک ربع ساعت در یک لیتر آب جوش بریزید، صاف کنید و بگذارید کمی بماند و سپس به صورت کمپرس ولرم روی پوست صورت قرار دهید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:,:: گیاهان و موارد مصرف در زیبایی ::,,
ارسال توسط حسین

در جهت تقویت هوش بهتر است از غذاهایی كه ارزش غذایی ندارند بپرهیزید، غذاهایی كه فقط باعث چاقی شما میشوند نه تنها حافظه شما را تقویت نمی كنند بلكه كلسترول خونتان را نیز بالا می برند. اما 10 ماده غذایی هم هستند که برای تقویت هوش در اولویت قرار دارند که به ترتیب زیر می باشد :

1. اسفناج : اسفناج به دلیل بافت های گیاهی كه دارد از بسیاری از بیماری ها در خانم های پیشگیری می كند. تحقیقات نشان می دهد خانم هایی كه از اسفناج و سبزی های سبز دیگری استفاده می كنند، پیر شدن سلول هایشان را به تاخیر می اندازند. اسفناج به دلیل آنزیم هایی كه در برگ های آن وجود دارد، سیناپس بین سلول های را تسهیل می بخشد و هوش را تقویت می كند. اسفناج دارای ماده دارویی به نام فولیك اسید است كه در جهت تقویت حافظه موثر می باشد و هم چنین برای افرادی كه دارای عارضه قلبی هستند نیز بسیار مفید می باشد. اسفناج حاوی مواد آنتی اكسیدان نیز می باشد.


2. قهوه :
قهوه دارای موادی مانند : آنتی اكسیدانها، آمینو اسید، ویتامین و مینرال است. بخصوص اگر دانه های قهوه را دم كنید و بخورید در جهت تقویت حافظه بسیار مفید می باشد. قهوه به دلیل كافئینی كه دارد در جهت تقویت حافظه مفید است. قهوه هم چنین بر ضد آلزایمر میباشد و با مصرف مداوم قهوه دچار آلزایمر نخواهید شد.

3. غلات : غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی، عدس دارای روغن بسیار مفیدی هستند كه در جهت تقویت حافظه لازم می باشد.

4. میوه و سبزیجات :
میوه و سبزیجات دارای آنتی اكسیدان های بسیار مفیدی هستند. میوه و سبزیجات برای تقویت حافظه بسیار مفیدند.

5. تخم مرغ : تخم مرغ ماده بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشد بخصوص این كه مادران باردار به هنگام بارداری و در هنگامی كه جنینی را در رحم دارند، تخم مرغ مصرف كنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است.

6. ماست : آیا می دانید یك پیاله ماست دارای امگا 3 و دی اچ ای می باشد. امگا 3 و دی اچ ای مواد بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشند. اگر فرزندتان در زمان رشدش هر روز ماست مصرف كند، تاثیر بسیاری را بر روی رشد او می گذارد.

7. انبه : این میوه ماده ی دیگری است كه در تقویت حافظه بسیار مفید می باشد. با این كه میوه چرب است و دارای بافتهای چربی می باشد اما باعث می شود كه گردش خون تسریع یابد. هنگامی كه گردش خون سریعتر شود باعث می شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است.

8. سیب زمینی : محققان استرالیایی به تازگی دریافته اند كه موادی مانند كربوهیدرات ها كه به وفور در سیب زمنی یافت می شوند باعث تقویت حافظه می شوند.

9. ماهی : ماهی نیز یكی دیگر از مواد غذایی است كه باعث تقویت و رشد سرییع تر سلول های مغز می شود و در نتیجه باعث تقویت حافظه می شود. ماهی برای عارضه ی قلبی نیز مفید است.

10. شكلات : شكلات نیز یكی دیگر از موادی است كه باعث تقویت حافظه می شود. البته بهتر است شكلات هایی را مصرف كنید كه یا تلخ هستند و یا شكلات هایی را كه حاوی شیر باشند.

مترجم : ندا فراهانی


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین

تا امروز از محصولات بهداشتی و آرایشی مختلفی استفاده کرده اید اما هیچکدام نتیجه مطلوبتان را ایجاد نکرده اند. با اینکه کرم های موضعی می توانند تغییرات خوبی در کیفیت پوست ایجاد کنند اما یک رژیم غذایی متوازن کمک می کند که مواد مغذی حتما جذب بدن شوند.

متخصصین اعتقاد دارند که هیچ چیز برای داشتن پوستی شاداب و جوان بهتر از رعایت یک رژیم غذایی مخصوص نیست که در آن از مواد غذایی استفاده می شود که بالاترین میزان ویتامین های ضدپیری را دارند. اما شاید فکر کنید که بهتر است با خوردن چند قرص ویتامین در روز کار خود را ساده تر کنید. اما بهتر است بدانید که مواد غذایی بهترین راه برای برآوردن نیازهای بدنتان است. استفاده از موادغذایی نه تنها انتخاب خوشمزه تری است، بلکه مکمل های غذایی همه ویتامین ها و مواد مغذی موجود در محصولات طبیعی را ندارند. در این مقاله کمکتان می کنیم بفهمید چطور با رژیم غداییتان، قابلیت بدن خود برای مقابله با چین و چروک را بالا ببرید.

 

تمشک

شیرکاکائو

کیوی و توت فرنگی

صدف

رب گوجه فرنگی

ماهی سالمون

 

توضیحات تکمیلی در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین

محققان و متخصصان تغذیه به افرادی که قصد لاغری دارند مواد غذایی مفیدی را معرفی کرده‌اند که قادرند چربی‌های بدن را بسوزانند. توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید این مواد غذایی را جایگزین مواد غذایی پرکالری کنید. در مصرف هیچ ماده غذایی زیاده‌روی نکنید. صبور باشید و با اراده تمام به سوی خوش اندامی گام بردارید.

کلسیم و محصولات لبنی

روغن نارگیل

اسیدهای چرب اشباع نشده

پروتئین‌ها

ویتامین c

عسل

کاکائو

فیبرها


توضیحات کامل در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین

پوست بدن شما اگر سالم و صاف و شفاف باشه، احساس خیلی خوبی به شما میده. برای داشتن همچین پوستی لازمه چند قانون ساده مراقبت از پوست بدن رو بدونید. تصویر زیر را ببینید. این ۹ راه ساده در زندگی روزمره همه ما می تونه عملی بشه و نتیجه اش پوستی است که از داشتنش راضی ایم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 




تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:,:: ۹ راه برای مراقبت از پوست بدن ::,,
ارسال توسط حسین

«وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُون‏»(ذاریات: 56)

و من جنّ و انس را نیافریدم جز براى اینکه عبادتم کنند(و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند).

«سَنَفْرُغُ لَکُمْ آیُّهَ الثَّقَلانِ»(الرحمن: 31)

«ای گروه جنّ و انس به زودی به حساب شما خواهیم پرداخت».

 

 

 

 به علت نبود فضا در صفحه اصلی برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین

آورده اند که روزی ملا نصر الدین برای تعمیر بام خانه خود مجبور شد .. مصالح ساختمانی را بر پشت الاغ بگذارد و به بالای پشت بام ببرد ..
الاغ هم به سختی از پله ها بالا رفت ..

ملا مصالح ساختمانی را از دوش الاغ برداشت و سپس الاغ را بطرف پایین هدایت کرد. .هر کاری کرد الاغ از پله پایین نیآمد .. ملا الاغ را رها کرد و به خانه آمد که استراحت کند ..

در همین موقع دید الاغ روی پشت بام بالا و پایین می پرد ..

وقتی که دوباره به پشت بام رفت .. می خواست الاغ را آرام کند که دید الاغ به هیچ وجه آرام نمی شود و برگشت ..

بعد از مدتی متوجه شد که سقف اتاق خراب شده و پاهای الاغ از سقف چوبی آویزان شده .. بالاخره الاغ از سقف به زمین افتاد و مرد ..

بعد ملا نصر الدین گفت :
لعنت بر من..
که نمی دانستم .. که اگر خر به جایگاه رفیع و پُست مهمی برسد ..
هم آنجا را خراب می کند و هم خودش را می کُشد ...




تاریخ: یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:اگر خر به جایگاه رفیع و پُست مهمی برسد,
ارسال توسط حسین

دارم میرم ایران ^-^




بابا آخه کی مجبورت کرده انگلیسی هم بنویسی !؟




اون سگه منه !





فکرشو بکن خیلی باحال میشه




پستامینوفن ! هر ۸ ساعت یک عدد




فرار مغز ها




این منم ، وقتی بابام نمیذاره از خونه برم بیرون





شرح در عکس !





واقعیت !




واقعا




خطای دید جالب !




یه وقت فکر نکین فیله ها !




هر خونه ای باید یدونه از اینا توش باشه !




قاب برازنده گوشی های اپل !




بچه بنده خدا ببینین به چی راضیه !




دچاربحران هویت شده بدبخت !




حقیقتش دیروز یه چایی با دوستم زدیم در بدن
شمام بفرمائید چایی !







آخرین مدل لپ تاپ دل !




گاو واش!




بخشنده بودن بیشتر از آنکه توانایی مالی بخواهد ، قلبی بزرگ طلب میکند




بدبخت از امروز میره تو رژیم !




تفاوت رویا تا واقعیت





خدا هم تو خلقتشون مونده !







حالا قرش بده ، فرش بده !




نوشابه خانواده ، به همراه نوشابه خاندان !




وسط جاده مونده بود ، گذاشتمش کنار
این دیگه عکس گرفتن داره آخه !؟




الهیییی !
اولی از راست چه زل زده به افق !







خطای دید جالب









تاریخ: یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:عکس نوشته های بامزه و خنده دار!,
ارسال توسط حسین

چرا ارواح روی زمین می مانند؟

روحی كه بر روی زمین است هنوز كاملا از این دنیا جدا نشده و هنوز به دنیای دیگر، بهشت، برزخ و یا هرنام دیگری كه بر آن بنهیم سفر نكرده است. این ارواح روی زمین می مانند و خیلی وقت ها باعث می شوند ما روح ببینیم. دلایل این اتفاق گوناگون است. بعضی از این دلایل پیچیده و فقط مختص یك روح خاص است و بعضی دیگر ساده و قابل فهم می باشند. در اینجا چند دلیل شایع ماندگار شدن ارواح بر روی زمین را برمی شمریم:
برخی از ارواح درون یا نزدیك محل مرگ خود باقی می مانند. این حالت به ویژه زمانی رخ می دهد كه آن شخص به طور ناگهانی و غیرمنتظره از دنیا رفته باشد. این ارواح در حالتی از سردرگمی به سر می برند و گویی نتوانسته اند بپذیرند كه مرده اند. آنها در آن منطقه باقی می مانند و همیشه سعی دارند با كسانی كه آن اطراف هستند ارتباط برقرار كنند این نوع ارواح ممكن است در همه جا یافت شوند.

گاهی روح می فهمد كه مرده است و باید زندگی جدیدی را خارج از دنیای ماده آغاز كند، ولی به دلایل مختلفی همچون ترس از پایان زندگی و موجودیت، ترس از ناشناخته ها، ترس از به جهنم رفتن و یا به خاطر اعمال گذشته مورد قضاوت قرار گرفتن، خود نمی خواهند به آن دنیا بروند. این روح ها به خاطر ترس خودشان در این دنیا گرفتار می شوند.
پیام ارواح
ارواح دیگر در زمین می مانند تا كارهای نیمه تمام خود را به اتمام برسانند. آنها می خواهند مطمئن شوند كه عزیزانشان مشكل نخواهند داشت یا می خواهند پیغامی به آنها بدهند. این ارواح اغلب قصد ندارند برای مدتی طولانی در اینجا بمانند و وقتی به هدف خود رسیدند به سرای باقی می شتابند. ولی از آنجا كه زندگان نمی توانند پیغام های مردگان را به راحتی بگیرند و درك كنند، اقامت آنها در این دنیا طولانی می شود.
گناه هم می تواند دلیل این موضوع باشد. شاید این ارواح فكر می كنند عضو خوبی برای خانواده نبوده اند و زودتر از آنكه باید آنها را ترك كرده اند. به همین دلیل است كه خیلی ها معتقدند روح كسانی كه خودكشی می كنند یا به خاطر كار غلط خودشان مثل سهل انگاری، مصرف الكل یا اعتیاد از دنیا رفته اند در دنیا گرفتار می شود. آنها به خاطر كار خود احساس گناه می كنند.

ما زندگان هم ممكن است ارواح را پیش خود نگه داریم و به آنها اجازه رفتن ندهیم. در این حالت روح فرد از دست رفته به خاطر عشق و علاقه ما و عدم تمایلمان به ترك او در زمین سرگردان می شود تا روزی كه ما بتوانیم با رفتن او كنار بیاییم. این بیشتر در حالتی رخ می دهد كه شخص از دست رفته بدون مراسم تشییع و تودیع و بدون سوگواری مرده باشد. زندگان در این حالت احساس گناه دارند و احساس می كنند كاری برای او انجام نداده اند و حرفی را نزده اند و همین موضوع سبب می شود كه روح در اطراف ما بماند.




تاریخ: شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین
تکناز : زمانیکه یک گروه تخریب در حال خراب کردن یک مسافرخانه قدیمی بودند چیزی دیدند که غیر قابل باور و ترسناک بود. روح صاحب مسافرخانه آمده بود تا مانع تخریب خانه شود.

 
وحشت کارگران ساختمان از روح سرگردان یک زن!! + تصاویر  www.taknaz.ir
 
این کارگران مدعی شدند ابتدا همه وسایل برقی ناخودآگاه از کار افتادند و لوسترهای مسافرخانه خاموش و روشن شدند و به همین دلیل خیلی از کارگران ترسیده بودند. اما زمانیکه با ترس به کار خود مشغول شدند متوجه شدند پشت یکی از پنجره ها کسی در حال تماشای آنهاست.
 
وحشت کارگران ساختمان از روح سرگردان یک زن!! + تصاویر  www.taknaz.ir

این تصویر به قدری واضح بود که یکی از کارگران توانست از آن عکس بگیرد. بعد از تحقیقات فراوان فهمیدند که این عکس شباهت عجیبی به آخرین مالک این مکان که یک بیوه به نام فرانسیس گریش بود شدند.
این زن سال گذشته و در 59 سالگی درگذشته است. پسر این زن هم تایید کرده که عکس روح پشت پنجره شباهت زیادی به مادر مرحومش دارد.
 
وحشت کارگران ساختمان از روح سرگردان یک زن!! + تصاویر  www.taknaz.ir

سرپرست این کارگران که از ترس دست از کار کشیده اند میگوید من اصلا به روح اعتقاد نداشتم اما با دیدن مسایلی که در این مسافرخانه اتفاق افتاد واقعا این مسئله را باور دارم. اگرچه بخش اعظم این مسافرخانه تخریب شد اما فعلا کارگران دست از کار کشیده اند. تا ببینند چگونه میشود روح سرکش این زن را آرام کرد.
 
وحشت کارگران ساختمان از روح سرگردان یک زن!! + تصاویر  www.taknaz.ir
 



تاریخ: شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین

ورزش چشمی برای کاربران کامپیوتر

 

پس از ساعت ها خیره شدن به صفحه رایانه روی صندلی بنشینید و به اتاقی که در آن هستید نگاه کنید و به طرح کلی هر چیز موجود در اتاق به دقت بنگرید. به عنوان مثال ابتدا به تلویزیون، سپس پنجره و... بنگرید. هدف از این کار حرکت مداوم و آهسته چشم است.

به گزارش جهان به نقل از تعامل، خیره شدن به صفحه مانیتور روی چشم ها فشار وارد می کند. کافی نبودن نور، کار طولانی مدت با رایانه، پلک نزدن و... باعث خستگی چشم می شود. امروزه میلیون ها نفر دچار خستگی مفرط چشم بر اثر استفاده از رایانه می شوند. خستگی چشم نه تنها باعث افت کار و افزایش اشتباهات فرد می شود بلکه درمواردی سردرد را نیز به همراه دارد. از آن جا که کنار گذاشتن رایانه ناممکن است انجام ورزش های چشمی مفیدی توصیه می شود تا این فشار کاهش یابد.

ورزش با کف دست: ابتدا درست و راحت بنشینید کف دست ها را به هم بمالید تا حرارت ایجاد شود. سپس دست چپرا روی چشم چپ و دست راست را روی چشم راست قرار دهید. بگذارید حرارت ایجاد شده چشم ها را گرم کند.

پلک زدن: پلک نزدن منظم یکی از عوامل مهم در ایجاد خستگی چشم است و باعث خشکی و خارش چشم می شود. باید خود را عادت دهید تا هنگام کار با رایانه هر ثانیه پلک بزنید.

چرخاندن حدقه چشم: این حرکت برای افرادی که ساعت ها جلوی صفحه رایانه می نشینند موثر است. برای انجام دادن این ورزش، چشم ها را ببندید و به صورت چرخشی حرکت دهید.

تمرین چشمی: پس از ساعت ها خیره شدن به صفحه رایانه روی صندلی بنشینید و به اتاقی که در آن هستید نگاه کنید و به طرح کلی هر چیز موجود در اتاق به دقت بنگرید. به عنوان مثال ابتدا به تلویزیون، سپس پنجره و...
بنگرید. هدف از این کار حرکت مداوم و آهسته چشم است.

تمرکز: استراحت بصری به خود بدهید و هر از گاهی روی شیء دیگری تمرکز کنید. لازم است نگاهتان را از روی صفحه رایانه بردارید و برای ثانیه یا دقیقه ای به چیز دیگری خیره شوید.

استراحت چشم: برای شروع در حالی که نشسته اید چشم ها را ببندید و تا حد امکان به بالا نگاه کنید برای لحظه ای چشمتان را در همان وضعیت نگه دارید سپس به پایین نگاه کنید. این کار را چند بار تکرار کنید. سپس چشم ها را باز کنید و به همه جا نگاهی بیندازید. چشم ها را دوباره ببندید و در حالی که پلکتان بسته است، چشم ها را به سمت راست و چپ حرکت دهید. این کار را چند بار تکرار کنید.




تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:ورزش چشمی برای کاربران کامپیوتر,
ارسال توسط حسین

برخی اخلاق های زشت مانند توهین کردن،‌ مسخره کردن،‌ عیب جویی کردن، زورگویی و ... جز عاداتی هستند که فرد باید قبل از عقد از آنها کناره بگیرد زیرا این تکنیک ها نه تنها در دوران تاهل هیچ سودی ندارند بلکه نوعی بی احترامی به فرد مقابل محسوب شده و باعث ایجاد کدورت، ناراحتی، دعوا و جدایی می شود. توجه داشته باشید که « احترام متقابل » مهمترین اصل موفقیت در زندگی مشترک است.
بسیاری معتقدند دوران تجرد، دورانی است که افراد در آن آزادانه زندگی می کنند، هر چه بخواهند می خورند، می گویند، ‌ می روند و ... اما همین که با کسی عقد کنند باید با آزادی ها و خوشی ها خداحافظی کنند.

ازدواج، بیرون آمدن از پوسته تنهایی است. وقتی مجردی، در لاک تنهایی فرو رفته ای؛ ازدواج، شریک کردن یک نفر دیگر در همه زندگی خودت است؛ وقتی مجردی، شریکی نداری؛ ازدواج، تولد یک خانواده جدید است؛ وقتی مجردی، خانواده ات همانی است که بود؛ ازدواج، هویتی جدید برای مرد و زن است؛ وقتی مجردی، چیزی جز دختر یا پسر خانواده نیستی؛ ازدواج، یک دنیا وظیفه و تعهد است؛ وقتی مجردی، وظیفه و تعهد زیادی نداری و دوران پس از ازدواج با زمانی که مجردی از زمین تا آسمان فرق دارد.

باید پای حرف تمام افراد متاهل و مجرد نشست و صحبت هایشان را مو به مو گوش داد و آنوقت نتیجه گرفت که دنیای تاهل جذاب تر است یا دنیای تجرد، البته اگر همه آنهایی که سفره دل شان را پهن کرده اند راست گفته باشند و از احساسات واقعی شان پرده برداشته باشند.

 

 

                                              



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین

 

   

تا حالا به این فکر کردین که چرا این شکلیه و اصلاً  فلسفه وجودش چیه؟!!!
 
  هنگامی که از شما سوال می**‎**شود که این لباس و کلاه چیست؟ چه پاسخی دارید که  بدهید؟! احتمالاً خواهید گفت نمی دانم !!!!*
*اما اگر این سوال را  از یک اروپایی یا ژاپنی و یا حتی آمریکایی بپرسند
خواهند گفت :*
*ما به احترام «آوی سنّا **Avicenna**» (ابن سینا) پدر علم جهان این لباس را به صورت نمادین میپوشیم!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!
بله یک نمونه دیگر از ارزشهای ایرانی که خود ما آنرا نمی شناسیم ردای فارغ
التحصیلی است!!
آنها به احترام «آوی سنّا» که همان «ابن سینا»ی ماست که لباس بلند رِدا گونه
می پوشیده، این لباس را تن دانشمندان خود می کنند. آن کلاه هم نشانه همان دَستار است (کمی فانتزی شده) و منگوله آن نمادی از گوشه دستار خراسانی که ما ایرانی ها در قدیم از گوشه دَستار آویزان میکردیم و به دوش
میانداختیم..
در اروپا و آمریکا علامت یک آدم برجسته و دانش آموخته را لباس و کلاه ابن سینا می گذارند، ولی ما خودمان نمی دانیم !!
باید افسوس بخوریم که نمیدونستیم!!!نه؟؟؟*




تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:لباس فارغ التحصیلی,,,,
ارسال توسط حسین

 

چکیده:پزشکان چینی به منظور کاهش تیرگی چشم و به روش طب سوزنی توصیه کردند که اول از هر چیز مطمئن شوید که به اندازه کافی خوابیده‌اید

5220

پزشکان چینی گفتند که تیرگی زیر چشم یا دور چشم در اکثر موارد با پف نیز همراه است.

حلقه سیاه دور چشم در واقع یک خصوصیت ارثی است و از آنجایی که پوست موجود در این ناحیه، نازکترین پوست در کل بدن است رگهای خونی که از زیر آنها عبور می‌کند سبب به نظر رسیدن رنگ تیره در این قسمت می‌شود.

علت شایع دیگر آلرژی است که سبب خارش و سوزش در این ناحیه شده و بامالیدن و خارش پوست نازک آن سبب پارگی رگهای ظریف شده و پدیده تیرگی زیر چشم شدید‌تر می‌‌شود. از علل دیگر آن می‌توان از کم‌خونی یا کمبود آهن و حتی کمبود مواد آنتی اکسیدانیا ویتامین K نام برد.

پزشکان در طب چینی علت تیرگی یا حلقه سیاه دور چشم را از ضعف کلیه‌ها می‌دانند.

در واقع از نظر طب سنتی چین، کلیه‌ها دچار خستگی و زیادی کار شده‌اند و قادر به برقراری تعادل لازم بین هورمونها و مواد سمی ‌و رنگی نیست و سبب ایجاد و تشدید رنگدانه ها در زیر چشم و صورت می‌‌شود.

پزشکان چینی به منظور کاهش تیرگی چشم و به روش طب سوزنی توصیه کردند که اول از هر چیز مطمئن شوید که به اندازه کافی خوابیده‌اید (حداقل ۷-۹ ساعت در شب).

همیشه تعادل در غذا خوردن را رعایت کنید، به اندازه کافی بنوشید و از غذاهای سالم سرشار از انواع ویتامینها مانند هویج، سبزیجات، میوه ها بهره‌مند شوید.

سعی کنید روزانه دو فنجان اسفناج تازه مصرف کنید و همچنین روزی حداقل ۱۰ عدد بادام خام در میان وعده‌ها صرف نمایید و از خوردن غذاهای پرنمک خودداری کنید چرا که سبب تجمع آب در بدن شده و میزان پف زیر چشم را بیشتر می‌کند.

از زمانهای قدیم، خوردن گلابی به خصوص گلابی‌های آسیایی به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدانها و مس و ویتامین C توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیره گی زیر چشمها توصیه شده است.

به این منظور پزشکان چینی توصیه کردند که با مصرف این میوه معجزه‌گر در صاف و روشن کردن پوست خود موثر باشید.

شب قبل از خواب دو تا دستمال تمیز نمناک آغشته به آب خنک بر روی چشمان خود بگذارید، صبح که از خواب بیدار میشوید خواهید دید که چقدر پف زیر چشم شما بهتر شده است.

پزشکان همچنین توصیه کردند که دراز بکشید و در کمال آرامش قطعه هایی از خیار را روی ناحیه زیر چشم خود بگذارید همچنین می‌توانید از کیسه‌های چای سرد شده استفاده کنید چراکه تانن موجود در آن سبب کاهش سیاهی دور چشم می‌‌شود.

پزشکان افزودند: هر روز صبح و شب روغن بادام را به آرامی ‌به دور چشم بمالید و از کشیدن سیگار خودداری کنید.

آنها اشاره کردند که می‌توانید از کرمهایی با مارکهای معتبر و استاندارد برای پوشش نواحی تیره کمک بگیرد.


منبع : پـرتـال پـدیـدا




تاریخ: پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین

تجویز تماشای فیلم‌ های جنسی برای زوجینی که یکی از همسران یا هر دو به سرد مزاجی و بی‌میلی جنسی مبتلا هستند ممکن است که در کوتاه مدت موجب بهبودی روابط شود ولی در دراز مدت میتواند منجر به بروز مشکلات عدیده ای شود.

 

دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد اما از نظر اینجانب، تماشای فیلم‌هایی که با تصاویر جنسی همراهند، ممکن است در برخی موارد خاص در کوتاه‌ مدت موجب تحریک جنسی شود اما در درازمدت به عللی که ه آن اشاره می‌کنم به از هم گسیختگی روابط زناشویی می‌انجامد:

 

 

کاهش اعتماد به نفس:

 

تماشای فیلم‌های جنسی با توجه به رفتارهای اغراق‌آمیز بازیگران کم‌کم باعث می‌شود زوجین درباره طبیعی‌بودن عملکرد جنسی خود دچار تردید شوند و خود را بسیار ضعیف‌تر از آنچه هستند، بپندارند و از روابط زناشویی بیش از گذشته فاصله بگیرند.

 

 

مقایسه منفی:

 

جذابیت‌های اغراق‌آمیز و تصنعی چنین فیلم‌هایی گاهی باعث می‌شود جذابیت‌های همسر، کمرنگ شده و با تشدید بی‌میلی جنسی همسر، میزان فعالیت جنسی زوجین از مقدار فعلی نیز کمتر شود.

 

 

تقلید:

 

برخی رفتارهای بازیگران این فیلم‌ها با وجود جذابیت‌های بصری، گاه بسیار دردناک و آسیب‌زننده است و زوجین ناآگاه که سعی در تقلید از آن دارند، موجب بی‌رغبتی همسر به روابط زناشویی می‌شود.

 

 

وابستگی:

 

هرچند در ابتدای امر زوجین با قصد بهبود روابط فیمابین به تماشای چنین فیلم‌هایی می‌نشینند اما در ادامه، یکی از زوجین یا هر دو متوجه می‌شوند که اگر در گذشته وقتی را برای با هم بودن صرف می‌کردند اکنون همه یا بخشی از آن وقت را برای دیدن انواع و اقسام فیلم‌های مستهجن پر می‌کنند و به این ترتیب، فیلم‌هایی که قرار بود باعث نزدیکی بیشتر زوجین به یکدیگر شود اکنون عاملی برای فاصله بیشتر آنها از یکدیگر شده است.


منبع : پـرتـال پـدیـدا




ارسال توسط حسین

یک روز ملا نصر الدین برای تعمیر بام خانه خود مجبور شد، مصالح ساختمانی را بر پشت الاغ بگذارد و به بالای پشت بام ببرد.
الاغ هم به سختی از پله ها بالا رفت …
ملا مصالح ساختمانی را از دوش الاغ برداشت و سپس الاغ را بطرف پایین هدایت کرد.
ملا نمی دانست که خر از پله بالا می رود، ولی به هیچ وجه از پله پایین نمی اید !!!
هر کاری کرد الاغ از پله پایین نیآمد.
ملا الاغ را رها کرد و به خانه آمد که استراحت کند.
در همین موقع دید الاغ دارد روی پشت بام بالا و پایین می پرد !!!
وقتی که دوباره به پشت بام رفت ، می خواست الاغ را ارام کند که دید الاغ به هیچ وجه آرام نمی شود. برگشت و بعد از مدتی متوجه شد که سقف اتاق خراب شده و پاهای الاغ از سقف چوبی آویزان شده، بالاخره آلاغ از سقف به زمین افتاد و مرد…
بعد ملا نصر الدین گفت : لعنت بر من که نمی دانستم که اگر خر به جایگاه رفیعی برسد هم آنجا را خراب می کند و هم خودش را می کشد …!!!




تاریخ: چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:داستان الاغ ملانصرالدین,
ارسال توسط حسین

              

دروغگویی و تاثیر آن برروی بینی انسان ها!!

به نظر می‌رسد ماجرای به وجود آمدن تغییر در بینی که در داستان پینوکیو مطرح شده بود...

به نظر می‌رسد ماجرای به وجود آمدن تغییر در بینی که در داستان پینوکیو مطرح شده بود، خیلی هم دور از واقعیت نباشد. دانشمندان می‌گویند اگرچه طول بینی ما بیشتر نمی‌شود، اما با دروغ،‌ دمای آن بالاتر می‌رود.
برای این که ببینید کسی دروغ می‌گوید یا نه، فقط کافی است یک اندازه‌گیری در مورد بینی‌اش انجام دهید، البته نه مثل پینوکیو، برای اندازه طول بینی، بلکه میزان دمای بینی.
به گزارش پاپ‌ساینس، محققین دانشگاه گرنادا، کشف تازه خود را اثر پینوکیو نام‌گذاری کرده‌اند و دلیل آن را هم حتما خودتان می‌توانید حدس بزنید!
بله ماجرای پسرک چوبی که وقتی دروغ می‌گفت،‌ طول بینی‌اش زیاد می‌شد! حالا مطالعات جدید محققین نشان می‌دهد که این داستان افسانه‌ای، خیلی هم دور از واقعیت نیست.

 

 

                                                             http://8pic.ir/images/rqp5fvesm0efcva03ml.gif

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:دروغگویی و تاثیر آن برروی بینی انسان ها!!,
ارسال توسط حسین

دختری به کوروش کبیر گفت:من عاشقت هستم....

کوروش گفت:لیاقت شما برادرم است که از من

زیباتر است و پشت سره شما ایستاده،دخترک

برگشت و دید کسی‌ نیست. کوروش گفت:اگر عاشق من 

 بودی پشت سرت را نگاه نمی‌کردی ...




تاریخ: سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین

 


 
مثل شقایق زندگی کن کوتاه امازیبا

مثل پرستو پروازکن طولانی اما هدفمند

مثل پروانه بمیر دردناک اماعاشق
 




ارسال توسط حسین

هيچ وقت هيچ چيز و هيچ کس را بي جواب نگذار، مطمئن باش هر جوابي بدهي ،يک
روزي ، يک جوري ، يک جايي به تو باز مي گردد
جواب سلام را با عليک بده ،
جواب تشکر را با تواضع،
جواب کينه را با گذشت،
جواب بي مهري را با محبت،




تاریخ: سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:هيچ کس را بي جواب نگذار,
ارسال توسط حسین
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد